tisdag 4 september 2007

Vem är Majsan? Vad är flaggskeppet?

Godmorgon.

Idag tänkte jag berätta lite om vem jag är för de eller den som läser detta och inte har förstått det ännu.

Inte för att det har någon särskild betydelse men någon kanske undrar.

Jag heter Maria Rodriguez Lundin är 42 år, gift med Ludde och mamma till Rebecca och Alexandra.

Varför jag kallas för Majsan är för att jag och Ludde hela tiden kallar varandra för olika namn beroende på humör och sinnesstämmning.

Jag kan kalla Ludde för Bengan tex när jag tycker att han helt enkelt är beng. Eller Lb, förkortning av "läckerbiten" när jag är på det humöret.

Således gör även Ludde med mig. Han kan kalla mig Maja gräddnos,Majsan, spaggen eller hjärtat bland mycket annat.

I vintras tränade jag med laget inför VM i Danmark och i samband med någon övning så ropade Ludde Majsan och om jag inte minns helt fel så var det Jocke Nilsson som fortsatte kalla mig så och sedermera även resten av laget.

Det som är lite lustigt är att i helgen som var så kallade även Irene (Tvinsens morsa) mig för Majsan vilket känndes underligt. Det är liksom ungarna och Luddes "artistnamn" på mig.
Jag tog inte illa upp eller så, men det känns liksom mer vuxet om föräldrarna i laget kallar mig vid mitt rätta namn.

För er som inte redan har förstått det så är jag väldigt förtjust i det här laget och dess individer.
Det har jag alltid varit.

Jag är så facinerad av dem.

Inte enbart för deras enorma talang utan även för att de är så härliga personligheter.

Det roliga är att det tar typ en minut för nykomlingar att smälta in i detta gäng.
Årets nyförvärv har på nolltid kommit in i gänget och deras föräldrar verkar även de smälta in i föräldra gruppen på ett fint sätt.

Det märktes om inte annat nu i helgen som var när vi spelade i Balrog Cup och hade arbetsuppgifter tillsammans.

Varför flaggskepp då?

För att detta lag är ett fint exempel på hur man uppfostrar och utbildar egna produkter till ett elitserie lag.

Ludde har tränat laget sedan begynnelsen och under vissa perioder har han gjort det parallelt med annat.

Några år har han själv spelat med herrlaget, andra har han varit coach för herrlaget och inför kommande säsong ska han även leda Balrogs damlag till SM- guld förhoppningsvis.

Under alla år så har han kallat sitt älskade p-92 för flaggskepp.

Detta inlägg får betraktas som träning (för mig) inför det jag skall göra under helgen.

Jag skall alltså försöka att skriva löpande här bara det går att koppla upp sig mot nätet.

Ja nu är det inte långt kvar............

Snart fredag :-)

Inga kommentarer: