måndag 10 september 2007

Vad hände på båten?

Klockan 20.30 (finsk tid) går samtliga spelare, Raye, Christer, Ove, Johan, Anders och jag på båten till fots. Ludde kör sin stora bil som laget lastat sin packning i, Juhanni och Susanna, Stefan Och Angelique färdas i sina bilar. De åker på via bildäck.

Informationen innan ombordstigningen löd som följer: Gå till hytterna och lämna handbagage och gör er hemmastadda. 21.30 (finsk tid) tar vi den första Återsamlingen där vidare instruktioner om regler på båten skall ges i den stora salongen på plan 8 längst bak i båten.

Hytterna ligger alla i samma korridor, vilket känns tryggt. Gänget gör sig i ordning i sina hytter dörrarna står på vid gavel så många går fram och tillbaka för att kolla vem som bor med vem.

Alexandra tar en snabb dusch då hon inte var nöjd med duscharna i innebandyhallen.

21.10 (finsk tid) kommer Mackan förbi vår hytt och frågar Alexandra om hon skall hänga med.

Nedan följer deras konversation som jag dokumenterade noggrant.

M Ska du med upp?

A Vänta, jag ska bara sminka mig färdigt.

M Åhhh, fett onödigt! som typ förut innan samlingen när du sa "shit jag måste sminka om näsan det försvann när jag snöt mig"

A Chilla! (betyder ta det lugnt)

M Ja ja.

Det är tur för Alexandra att killarna har sådant tålamod;-)

21.15 (finsk tid) kilar Alexandra och Markus iväg. Själv går jag upp till salongen med ledarna för att vara med på samlingen.

Regler: ALLA måste komma förbi den här mötesplatsen igen och anmäla närvaro 23.00 (finsk tid). Det är ABSOLUT förbjudet att spela på Jack Vegas maskiner. Ingen får vistas utomhus. Inte söka sig till ställen där folk är stökiga. 01.00 (finsk tid) ska alla ligga i sina sängar. Vill man gå och sova tidigare så kommer man till mötesplatsen (salongen, där vi vuxna ska finnas hela kvällen) och skrivs upp på en "jag har gått och lagt mig lista".

21.31 (finsk tid) är samtliga på plats i salongen. Ludde beättar om reglerna och när han är färdig så tar det mindre än en sekund för dom att försvinna iväg.

Raye, Ludde, Johan och jag sitter kvar och väntar på de övriga vuxna som är och äter sin räkmacka ni vet, den jag berättade om förut.

Raye berätta nu då vad som hände när du köpte bananer.
Jag skulle åka och köpa 32 bananer och 20 yoghurtar. Jag tog med Juhanni eftersom han har bil och pratar finska. Bananerna var jätte fula och dyra så när vi kom fram till kassörskan så ville jag pruta. Hon sade då att hon var tvungen att hämta sin chef och fråga.

Ja, men vad hände sen då?
Chefen kom tog bananerna fån min famn och lommade iväg. Jag och Johanni trodde att hon blev sur för att vi ville pruta. Jag sa till henne att så gör jag alltid i min affär i Alby. Det visade sig ialla fall att hon sprungit i väg för att väga bananerna. När hon kom tillbaka då började hon prata Spanska med mig.

Varför? Johanni var ju med.
Ja jag vet, vi fattade ingenting. Hon kanske trodde jag var spanjor eftersom jag ville pruta.

Ja men hur blev det då? fick du ett bättre pris?
Neej.

22.15 (finsk tid) Dyker räkmacke gänget upp.

Stefan till Angelique "Jag ska bara ha två bira till sen ska jag inte ha mer"
Angelique sitter och gapar som en hungrig fågelunge.

Jag berättar för Angelique att jag bad Filip trolla för mig men han hade ju ingen kortlek så det blev inget.
Jag hinner inte avsluta min mening, hon drar iväg som ett skott till shopen för att köpa en.

Under tiden som hon är borta så pratar vi andra om vad som hände på morgonen.
Det var nämligen så att Angelique tog emot ett samtal som gjorde henne väldigt upprörd. Hon fick värsta "damp utbrottet" jag har aldrig sett henne så arg, jag blev tom lite rädd där ett tag. Hon som alltid är så klämkäck och glad. Vem kunde tro att hon hade ett sådant temperament.
Ja i alla fall, det var faktiskt lite läskigt. Lagom till vi var klara med den diskussionen kom hon tillbaka igen.

Stefan och Christer bestämmer sig för att överraska laget till nästa återsamling. De beställer in 19 stycken alkoholfria drinkar "värsta spejsade" med självlysande sugrör och grejer.
Klockan 23.00 (finsk tid) ber de att de ska vara klara.

Angelique ser fram emot återsamlingen för hon vill gärna att Filip ska köra sina trolleri trick för oss. Då säger stefan, "han har ju ingen kortlek"

Men Stefan, hon var ju borta och handlade en nyss, du vet när vi pratade om hennes utbrott.

Angelique- har ni pratat om mig?
Stefan-har du varit borta?

Stackars Susanna! hon nästan ligger på golvet och skrattar ihjäl sig.

23.00 (finsk tid) kommer våra guldklimpar till salongen. Stefan och Christer skålar med klimparna, som blev mycket överraskade och glada.
Bra nu är dom hos oss en liten stund. Åtminstone så länge som de har kvar i glaset.

Filip sätter igång med sina trix. Först trollar han nästan brallorna av mig sedan gör han Ludde yr i mössan.
Fantastiskt, vilken snitsare!

Sedan så visar det sig att även Daniel är en liten snitsare på att trolla med kort.

Christer försöker visa dem ett gammalt trick som är as bra enligt honom själv, men han kommer inte halvvägs igenom innan grabbarna genomskådar bluffen.

Ny återsamling 24.00 (finsk tid)

Folk kommer fram till Ove och snackar. Vi undrar om han känner dem.
"Nej de frågar om jag är med i någon MC Club"

23.40 (finsk tid) Christer till Raye "När stänger taxfree"?
Raye till Christer "24.00" (finsk tid)
Christer till Raye "Hej då"

24.00 (finsk tid) samling. Bara Kim vill gå och lägga sig. Natti, natti.

24.10 (finsk tid) Johanni och Susanna knyter sig. Natti, natti.

24.15 (finsk tid) Alex, Roope, Modou....Natti

24.30 (finsk tid) Stefan tar över Christers gamla öl;-)

I salongen börjar ett finskt live band spela. Kul tänker vi först, men det var det inte.

24.00 (svensk tid) Återsmling spelarna förhandlar intensivt med ledare om en förlängning av sovdagstiden.

AND THE WINNER IS "THE FLAGGSHIP"

En timme till får de vara uppe. Ny återsamling 01.00 (svensk tid)

24.05 (svensk tid) Daniel får värsta utbrottet!
Finsk dans musik i högtalarna.
Daniel- Fan jag orkar inte lyssna på den här skiten!

24.06 (svensk tid) Ger således Filip,Daniel och David upp. Natti natti.

Nu börjar det likna lite som när ungarna ska gå och lägga sig i "Sound of Music" de försvinner en efter en.

Anders tackar för sig med ett brett leende 24.09 (svensk tid) God natt Anders.

24.20 (svensk tid) Alex J, Lejon, Max, Oskar, Nadji och Crippa. Dröm sött.

Ove Hakar på grabbarna en minut senare............ gooooooooooooonaaaaaattt.

24.24 (svensk tid) Nu känner sig Stefan nöjd, tar Angelique under armen och så var dom bara................................................borta.

24.36 (svensk tid) Mathias och Ante ber att få bli uppskrivna på min sov lista. Sov sött!

Alexandra, Mackan,Pontus, och Nilsson pallar inte hela timmen som var sååååååå viktig att få förlängd. 24.37 (svensk tid) Godnatt små pussgurkor.

En, två, tre, fyra................................... 19 japp alla klimpar har gått och lagt sig.

Kvar sitter Ludde,Johan, Raye och jag.

24.39 (svensk tid) Johan låtsas hålla i en ratt.
J Tänk en varm sommar kväll, köra omkring i en Mustang anno 75 och lyssna på Creedance Clearwater.
Ludde svarar Johan. "då kanske man bör ha körkort då"
J Tänkte inte på det.

Vi sitter kvar en stund till och diskuterar. Gissa vad... innebandy!

Äntligen i säng.

Jag har tappat tiden. Alla sover endast Majsan är vake............zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Inga kommentarer: