söndag 16 september 2007

SIBF CUP Steg 1.

Ja då var första rundan avklarad.

Den grejade vi med bravur. Efter en seg dag då vi fick spela den ena matchen klockan 11.00 och den andra matchen kl 17.00, så åkte vi dit för att göra det vi skulle.
Vi vann med 7-0 mot Åkersberga och med 7-1 mot Farsta.
Arrangemanget var otroligt segt, med fyra timmar ledigt mellan matcherna ville väl arrangörerna att vi skulle stanna och mumsa på deras utbud, men ack vad de bedrog sig. Gänget åkte iväg till Täby!

Jag brukar inte framhålla någon särskild i laget för jag tycker att ALLA är lika viktiga och jätte duktiga, men idag ska jag göra ett undantag.

David Samuelsson! Guld stjärna till dig! det är skönt att ha två riktigt bra målvakter i laget. Oskar är tillfälligt skadad men jag är övertygad om att du är tillbaka snart.

David du var grym i bägge matcherna!

Ja som "äkta supporter" så vill jag gratulera SAMTLIGA spelare i laget.

Det är för patetiskt med människor som man vet vilka de är som uttrycker sig som de gör på vår gästbok. Inte lönt att lägga energi på sådana.

För övrigt så var vi på stort kalas i lördags. Min bror (speakern i Balrog) fyllde 40 år och det firades rejält.
Alexandra fick ta med sig en kavaljer och det blev Marcus Lundberg som följde med. Hans föräldrar behövde "barnvakt" eftersom de håller på och bygger hus.

Det var himla skoj att se Mackan bland våra Spanska släktningar. Alexandras mormor till exempel är 1.52.
Anna Book som också var med är även hon liten, om man mäter höjden vill säga.
Ni kan tänka er hur härligt det såg ut med de långa ungdomarna Alexandra och Mackan bland alla spanjacker;-)

Det sjöngs, det åts, det firades. Ludde höll ett fint tal som enda svåger då jag är den enda syrran. Morsan höll ett vackert tal för första gången i sitt liv och brorsan FRIADE till sin Jenny!

Nästa år blir det bröllop!

Nu ska jag åka till jobbet.

See ya!

Inga kommentarer: