onsdag 12 september 2007

Intervju med Emil

Emil kunde tyvärr inte följa med till Finland pga att hans mamma fyllde 40 år och gärna ville ha sin Emil på sitt kalas, vilket vi naturligtvis förstår, så då tänkte jag att jag skulle intervjua honom på den första träningen efter Finlands resan istället.


Hej Emil. Jag har dokumenterat det som hänt i Finland löpande på min blogg. Har du läst den?
Nej, jag visste inte om att den fanns.

Har du varit här i Botkyrkahallen någon gång och tittat på när Balrogs herrar spelat match?
Ja, men det var för typ ett och ett halvt år sedan.

Lade du då märke till våran speaker då?
Nej, jag tror inte det. Det var ju länge sedan.

Varför jag frågar är för att det är min bror Antonio Rodriguez och han fyller 40 år idag (läs:igår)
Ja ha (skrattar)

Vad tycker du om det nya match stället?
Snyggt.

Varför valde du nummer 92 egentligen?
För att nummer 13 var upptaget.

Vad fick dig att ta steget och komma till Balrog?
För att det är ett bra lag och för att jag vill utvecklas mera.

Beskriv Emil med ett ord.
Snäll.

Emil om du fick önska en sak, vad som helst, vad skulle det vara?
Att ta en plats i landslaget.

Jag tackar Emil för pratstunden och han går iväg och börjar bygga sarg.

Inga kommentarer: