lördag 5 april 2008

Blogg marathon

Jag har inte haft någon vidare inspiration till att blogga under veckan som varit och har inte ens velat se åt min dator.

Jag har varit så oinspirerad av allting att jag inte ens "pallat" följa med varken Ludde och Damerna till Göteborg för att se semi 2 eller Alexandra som åkt till Örebro för att spela cup med Balrogs F-92.

Jag har helt enkelt valt att sitta hemma ensam hela helgen för att "hela" mig och för att sköta marktjänsten. Låter inte vidare kul, men hemmet sköter sig inte självt.

För några år sedan tyckte Ludde att vi skulle prova att ta hem en städhjälp. Sagt och gjort så fick vi kontakt med en duktig och trevlig kvinna. Problemet var att jag städade huset frenetiskt innan hennes besök för att hon inte skulle tycka att jag var en lortig kvinna! Hennes anställning hos oss blev således kort med tanke på att hon inte fick så mycket att städa.

I skrivande stund så har jag hemmet städat och skinande rent. Alla kläder är tvättade och vikta, och jag själv har sovit siesta 4 gånger sedan igår kväll då Ludde och Alexandra åkte iväg.

Nu har jag irrat runt i huset i en timme utan att veta vad jag skall hitta på härnäst. Fick en plötslig ingivelse att se efter om inte Johan Sjöstrands fru har varit på galej. Det verkar vara så att när hon går ut så bloggar Johan så in i vassen att han lägger ut en sisådär tio inlägg på raken.

Mycket riktigt, frugan har tydligen varit ute och Johan har bloggat av sig. Återigen har han listat sina 10 favoritbloggare och återigen har han min lilla blogg med!

Man tackar;-)

För er som inte hittat till Johans blogg ännu länkar jag den här.

Eftersom jag har all tid i världen nu och dessutom hittat tillbaka till min inspiration (tack vare Johan) skall jag försöka mig på en Johan Sjöstrand här och nu!

Nämligen försöka med konststycket att göra 10 inlägg på raken!

Då kör vi;-)

Inga kommentarer: