måndag 14 april 2008

Tom i bollen

Det har inte varit lätt att hitta tillbaka till tangent bordet direkt, men jag gör ett försök.

I helgen som var så bevittnade jag inte mindre än 4 kvartar. Det trots att jag haft en av de lugnaste helgerna på länge tillsammans med min käre make. Jag hade bestämt mig för att prioritera min tid i helgen för umgänge och inte till städning, bloggning, husbygge, nu när äntligen Ludde var ledig från damlaget.

Den första kvarten spelades av flickorna där Alexandra var med. Lyckligtvis så gick tjejerna vidare till semifinal tack vare mål i sudden. Balrogflickorna var det bättre laget, men det slarvades alldeles för mycket och coachningen övergick mitt förstånd vid vissa lägen. Ett tag kändes det som att slarvet skulle kosta oss semifinalplatsen men till all tur så gick det vår väg.

Hoppas på bättring och mer focus och mer engagemang i båset till semin om vi ska gå till final!

Flaggskeppet spelade på söndagmorgonen sin kvart mot Rotebro som hade slagit ut Hässelby i förkvalet. Rotebro spelade riktigt fult och det märktes att det var ett gäng hockeykillar. Till all tur så har STIBF tillsatt bra domare detta år i slutspelet som har koll och det är inte för intet Rotebro fick en massa utvisningar samt ett matchstraff i sitt protokoll.

Matchen i sig var inge vidare. Det var trägolv och det gynnar inte flaggskeppets spel. Vi är ju ett spelande lag som spelar ett snabbt "tic tic" spel och på ett trä golv studsar det till lite annorlunda och då blir det små störande avbrott i liret. Matchen slutade trots det till vår favör med 5-3.

Förbjud innebandyspel på parkett nu!

Efter vår match skulle Högalid spela sin kvart mot Täby. Ett Täby som dagen innan hade spelat ut regerande Sanktanmästarna Bele Barkarby.

Jag hade i ett svagt ögonblick i vår paus lovat "Högan" folket att om vi vann så skulle jag sitta med i deras klack tillsammans med Ewa och hennes #z*¤# trummor ;-)

Sagt och gjort, där fick man för att man inte bet sig i tungan. Jag satt med Ewa och resten av Högalidarna i en period (sen smög jag tillbaka till de mina) Jag blev utrustad med en tuta och ja vad säger man;-) Det var bara att tuta på!

Matchen i sig var inte jätte spännande det kändes som att Högan hade kontroll från första stund trots att Täby hämtade upp ett 0-2 underläge i slutet på första. Högan vann sin match rättvist.

Tycker att Täbys Martin Carlsson är en av de bästa backarna i Sverige i 92-klassen. Synd att killen bor så långt bort! Hade gärna sett honom i Balrogtröja i vår juniorakademi nästa år. Nu har Caperio Täby en framtida talang att håva in där.

Kvart 3 skulle spelas mellan Vendelsö A och KFUM BOO. Eftersom jag gillar Boo.s nr 7 Philip Scallin Olsson och hans kamrater så ville jag gärna stanna och se även den matchen. Det var en spännande match där Boo som är ett duktigt lag ägde taktpinnen under större delan av matchen. Tyvärr så släppde de pinnen i slutet på matchen och förlorade så småningom i sudden.

Det var synd. Jag hade gärna sett att Boo gått vidare. Inget ont om Vendelsö, de vann och är därmed värdiga semifinalister.

Boo spelar en rolig innebandy och de är ganska smarta i vissa moment. Tyvärr så kanske de saknar "lite" rutin, kanske pga att de inte spelat i div 1. Boo.s Philip är en fröjd att se. Han är stark, snabb och grym på att hålla boll. Han är sjukt giftig runt och framför kassen. Han är en enorm slitvarg. Dessutom är han en mycket trevlig och väluppfostrad kille.

Som sagt, jag hade gärna unnat Boo att få gå till semi.

Den sista kvarten, den mellan Vendelsö B och Handen såg jag inte. Där var det Vendelsö B som drog det längsta strået.

Nästa söndag spelas semifinalerna.

F-92 spelar i Skogsängshallen kl 10.00 mot Väsby.

Vendelsö A får möta Vendelsö B, och därmed kan man konstatera att Vendelsö är i final.

För vår del så blir det en ny "El Classico"

Balrog vs Högalid. Söndag 20/4 kl 11.20 i Viksjöhallen.

Vilken rysare!

Jag vet tre Balrogmorsor och en Höganfarsa som kommer att stå utanför hallen under matchen! Jag vet att många kommer att bita ner sina naglar till nagelbanden och jag vet en som kommer att trumma på sin f......annade trumma till skinnet lossnar från handflatorna.

Dessutom så vet jag vem som INTE kommer att sitta i Högan klacken ;-)

Inga kommentarer: