fredag 11 april 2008

Kvartsfinaler

Passar på att skriva lite inför helgens bravader medan gubben min tittar på hockey. Jag är allt annat än intresserad av hockey minst sagt!

Förresten, igår när jag väntade på att innebandymatchen mellan Täby och Aik skulle starta så fick jag mot min vilja se en massa intervjuer och glädjeyra efter någon hockey match som just hade avslutats. Tydligen så gick Rögle upp i elitserien. Jag bryr mej inte men jag fattar att det måste ha varit as kul för dem som diggar den sporten och håller på det laget.

Det jag inte förstår är varför de satte på sig guldhattar??? Hade de vunnit guld?

Oj nu kom jag av mig. Skulle ju berätta lite om vad som komma skall i helgen.

Vi har två kvartsfinaler att se fram emot. Imorgon spelar Balrogs F-92 mot Högdalen i Högdalshallen kl 11.10. Om tjejerna gör jobbet, har flytet på sin sida och ledarna gör sitt så borde flickorna fixa "biffen"

Alexandra går in för första gången efter 10 säsonger med killarna i ett slutspel med flickor. Det ska bli intressant att se. Den här säsongen har varit hel skum. Alexandra har inte direkt tillhört något lag i Balrog, ändå har hon medverkat i princip överallt.

Första halvan av säsongen spelade hon med killarna. Sedan har hon spelat matcher med F-92 och med Dj. Hon har även spelat en match med Damlaget. Under hela säsongen har hon tränat med damlaget.

Lite splittrat har det varit!

På söndag spelar Flaggskeppet sin kvartsfinal kl 10.00 i Torvalla sporthall. Motståndet blir antingen Hässelby eller Rotebro. De skall möta varandra först i ett förkval i morgon.

Ikväll har vi åter igen haft en mysig par middag. Jag, Ludde, Alexandra och Oscar. Oscar spelar för övrigt kvartsfinal även han på söndag med sitt lag. De spelar efter oss så vi lär ju se även den matchen. Ska bli kul att träffa lite "Högan" föräldrar igen. Det var länge sedan nu.

Nu ska jag tillbaka till soffan och ta en match om fjärrkontrollen;-)

Inga kommentarer: