tisdag 8 april 2008

Det var bättre förr!

Igår tog jag rygg på damlaget och följde med till Solna för att se matchen mellan AIK och Täby.

Det var hur skönt som helst att titta på en match utan att behöva vara nervös. Sista tiden har ju "nagelbitare" matcher avlöst varandra för våran del.

Matchen i sig var ganska tam och tråkig faktiskt, lite gnäll och gruff var det men det var långt ifrån det som förväntas av ett hett derby. Till och med AIK klacken var annorlunda. Förr var det "riktiga" galningar som skrek och hejade på sitt AIK. Nu var det en liten klick fjortisar som stog med sina tomtebloss i ena hörnet och pep fram något som knappt hördes.

Nej, annat var det förr!

När Balrog mötte AIK då smällde det, och det rejält! Till och med coacherna hade en match i matchen mellan varandra. Och AIK.s klack var skön på sitt galna sätt.

Det enda som var sig likt var nog att vid mål och minsta gruff så sprang hela AIK bänken in på planen;-)

Nåväl, jag hejar inte på någon speciell men jag hoppas att Warberg får AIK i finalen. Det ger lite mer tyngd kan jag tycka. Jag menar, att Täby lyckades med det de gjorde förra året var häftigt och roligt, men nu igen...nej inte lika kul faktiskt.

Inga kommentarer: