lördag 5 april 2008

Rävar och Mesar

Det verkar vara jobbigt för en del att läsa om våra framgångar här på min blogg. Det är inte så konstigt. Balrog har alltid väckt känslor genom alla tider. För oss är det viktigt att lära våra medlemmar att kunna hantera "andras" känslor gentemot oss.

Att jag är en Balrogare som hejar på Balrog i alla lägen är väl ingen hemlighet. Jag har tillhört den här föreningen i halva mitt liv nu så konstigt vore det ju annars. Dessutom så har ju jag hela min familj mer eller mindre aktiv i denna förening.

Sticker man ut hakan får man vara beredd att ta sig en smäll. Det är ett typiskt "Balrog signum" det är inget som varken flaggskeppet eller jag har uppfunnit. Vi är vana att ha det på det viset, men det verkar vara otroligt jobbigt för andra utomstående att hantera.

Det sticker i mångas ögon att jag skriver om flaggskeppets framgångar på det sätt som jag gör. Det märks tydligt. Det finns så mycket lustigt och ibland komiskt skrivet här och där som vittnar om att vederböranden som uttryckt sig så har varit inne och läst här på min blogg.

"Någon" lade upp en tillfällig blogg häromdagen i samband med en händelse som en fjortonåring i flaggskeppet hade varit inblandad i.

Händelsen i sig var varken olaglig eller farlig. Händelsen i sig har inte uppfunnits av flaggskeppet. Händelsen i sig förekommer ofta landet runt. Händelsen i sig har förekommit i många århundranden i olika form. Det som var dumt och korkat var att pojken publicerade händelsen på nätet och gjorde det därmed synligt för andra.

"Någon" kan ju bli sårad.

Fjortonåringen tänkte sig inte för. Han ville inte såra någon med sin handling. Han ångrade handlingen och publiceringen och bad om ursäkt med SITT namn undertecknat på de berördas gästbok.

"Någon" var uppenbarligen upprörd och/eller kände sig förnedrad. Vilket i sig är förståeligt.

"Någon" lade upp en blogg för att uttrycka sin irritation på anonymt! Han (jag antar att det är en man/tonåring förmodligen man) hängde ut pojken med bild och namn och lade även ut bisarra bilder på röntgen skallar eller dyligt.

Jag respekterar människors känslor det gör jag. jag förstår att man reagerade som man gjorde, det gör jag. Jag tappar dock respekten för "typer" som uttrycker sina känslor på det här sättet anonymt.

Det sjuka med denna "någon" och dennes besynnerliga blogg var att "han" blandade in mig! Jag fick några kryptiska meddelanden.

"Den spanska räven rev en annan räv" skrev du.

Självklart så syftar du på mig. Jag är ju Spanjorska. Dessutom en listig sådan. Rävar sägs vara listiga. Visste DU det förresten?

Men vadå? har JAG rivit någon? Sårat någon? på vilket sätt då? genom att skriva att jag älskar mitt kära flaggskepp?

Du kanske skulle vara lite klämkäck där bakom din anonyma feghet. Eller är du bara korkad och trodde att du uttryckte att "någon" typ rev mig eller något?

Du skrev även, "Balrog. Guds bästa barn, eller hur Majsan?"

Guds bästa vet jag inte men i mina ögon så ja, Balrogs Flaggskepp innehåller individer som är underbara och älskvärda på alla sätt och vis. Felfria? nej, men jag älskar dem alla i ALLA lägen.

Nu har vi även en kille i gänget som visat att han har "cojones" nog att våga säga att han gjorde fel och be om ursäkt.

Vad har du bevisat din fega anonyma nobody? Ingenting! bara att du är en feg stackare.

Nej du, det verkar snarare vara som så att den Spanska räven har rivit en Svensk Mes.

Ps. Jag är Majsan för Flaggskeppet och för min man. Ni andra kan kalla mig Maria för det är så jag heter. Maria Rodriguez Lundin Ds.

1 kommentar:

mie sa...

Härligt Majsan! ;-) Majsan - för att vi är flera i din fanclub som gillar dig och ditt sätt att skriva, skryta och även fostra dina pärlor i Flaggskeppet. SKIT i anonyma intelligensbefriade fjortisar! Jag tycker synd om denne någon som uppenbarligen inte har en vuxen person som hjälper denna att landa rätt i sina åsikter och att uttrycka dem på ett moget och bra sätt. Gör man fel - vilket Flaggskeppets kille gjorde - så ska man stå för det och se till att man ber om ursäkt - vilket Flaggskeppets kille gjorde! Så återigen ett lyft på hatten för dina och Ludde med tränarstabs sätt att lära ungdommar hur man betér sig på och utanför plan :-)