tisdag 15 april 2008

Historisk?

Är det möjligtvis så att Ludde vid eventuell vinst i Globen på lördag i sin Damfinal kan bli historisk?

Det är svårt att titta på statistik från tiden innan 2000 talet. Det har funnits spelande tränare och herrspelare som parallelt med sitt spel coachat damlag.

Kristina Landgren har guldmeriter både med herr och damlag. Jan-Erik Vara har liknande meriter även som Landslagscoach.

Jag vet tex att Brolle (Thomas Brottman) tränade/coachade damlaget på min tid då han även spelade i herrlaget.

Jag kommer ihåg speciellt en match han coachade. Vi hade ett hett Stockholmsderby, Balrog vs Skogås. Inför matchen var många sjuka och skadade. Jag själv tränade trots att jag var gravid i 5.e månaden (nästan 6.e) med Alexandra.

Brolle undrade om jag kunde spela, och man är ju dum i huvudet så jag sa givetvis ja.

Där stog man på planen med en bulle i ugnen och skulle spela ett hett derby med endast 3 avbytare. Jag kommer ihåg att det gick ganska bra trots att jag då inte kunde fårstå varför mitt flås blivit sämre fastän jag tränat hela tiden. Inte heller kunde jag förstå varför jag kände mig så klumpig, jag som alltid varit så snabb! Jag minns att jag gjorde ett mål i mitten på matchen och att jag sedan gick och satte mig på bänken brevid Brolle och frågade om jag kunde få vila resten av matchen.

Jag fick vila resten av säsongen;-)

I alla fall så tror jag att Luddegubben har möjlighet till att bli historisk på lördag.

Är det någon annan som vunnit Sm-guld som coach både med herrlag och damlag och dessutom vunnit 2 Sm- guld som spelare i samma förening???

Jag tror baskemej inte det!

Nu håller vi tummarna för att Balrogs Damlag gör jobbet på lördag under Luddes ledning och att Ludde får bli historisk!

Inga kommentarer: