måndag 31 mars 2008

En liten summering

Dagen har varit helt snurrig för mig och jag antar att jag inte är ensammen om den känslan.

Jag började dagen med en telefonkonferens i arbetet och jag har inte en aning om vad som sades. Mina tankar snurrade fortfarande kring alla intryck från helgen. Jag får nog ringa upp chefen imorgon och be om en repris alternativt låtsas som det regnar.

Tröttheten är konstant och det lär dröja ett tag innan batterierna är tankade igen. Jag har så mycket inom mig som jag skulle vilja uttrycka och jag vet inte i vilken ordning jag skall göra det.

Jag tror jag gör det enkelt för mig och gör så här.....

Tack alla våra underbara spelare för den fantastiska helgen!

Tack alla ledare för ert engagemang och för att ni leder våra ungar till dessa framgångar!

Tack till alla motståndare som vi har mött på vägen fram till guldet och som har bjudit upp till riktigt heta och spännande matcher!

Tack Juhanni Heikkilä för att du såg till att gänget fick fina tröjor och mössor efter vinsten!

Tack alla föräldrar, farföräldrar, syskon och vänner för ett härligt umgänge!

Tack Falun för att ni på något sätt gör så att våra kära vänner Brolle och Åsa och deras fina döttrar trivs och mår så bra i er stad. (Thomas Brottman och Åsa Lindström)

Tack till doktorn och systern på Faluns lasarett som lät Ludde gå före alla på akuten för att plåstra om honom innan sin semi. ( Och nej, han har inte åkt på däng! han rasade in i sänggaveln olyckligt med kroken)

Tack till Roberto Murtas spelare i Vendelsö för att du är en sådan trevlig kille i alla lägen. Även direkt efter en tung förlust och djup besvikelse bjuder du på ett grattis med ett leende. Din mamma måste vara jätte stolt över att ha en sådan fin kille som dej! (Det var många från Vendelsö som grattade, men jag pratade själv med "Berta" efter finalen)

Tack till arrangörerna i Lunarstorm cup för ett trevligt arrangemang! Men kom ihåg mina tips till en förbättring;-)

Tack Martin Wolmhed för ditt trevliga sätt och för alla kramar du bjuder på när vi träffas;-)

Tack Damlaget för att ni slog Pixbo i den första semin!

Och tack Rolle Pettersson för att du med stöd från föreningen gjorde så fint för Flaggskeppet i arrangemanget i Botkyrkahallen i samband med dammatchen när vi kom hem!

Har jag glömt någon/något så ber jag om ursäkt. Jag är som sagt fortfarande snurrig och förvirrad.

Förra säsongen vann våra "bröder" från Södertälje detta mästerskap och i år gjorde alltså vi det.
Med tanke på det som står att läsa här så har vi en ljus framtid att se fram emot som Balrogare;-)

Avslutar dagens inlägg med att klistra in en text från Floda IBK.s hemsida.

"Efter matchen såg vi finalen mellan Stockholmslagen Balrog och Vendelsö. Balrog vann välförtjänt med 5-3 efter att ha vänt ett 0-2 underläge. Balrog är Sveriges klart bästa lag, deras första femma hade ett spel jag inte sett något 92 lag bjuda upp till. Dock skulle jag gärna se vårt försvarsspel mot "flaggskeppet" som Sveriges bästa lag kallar sig"

Inga kommentarer: