torsdag 13 mars 2008

Borta bra men hemma bäst

Så var man återigen tillbaka på fastlandet. Mina familjemedlemmar blev glada över att jag återvänt men jag tror inte de hunnit sakna mig vidare värst mycket egentligen då vi normalt knappt ses under veckorna.

Glada blev de nog för att ha fått hem sin "hemservice" igen. Nu slipper de arma stackarna (?) tänka på mat själva!

Är det någon annan än jag som märkt att det största vårtecknet av alla vårtecken äntligen dykt upp?

Vårtecknet med stort V!

Tussilago, snödroppar och annat som hör våren till. Släng er i väggen!

Trots att det för tillfället egentligen inte lyser någon härlig vårsol på himmelen, även fast det är grått, mulet, regnigt och trist ute så känns det verkligen som om våren äntligen är här!

Vårtecknet jag pratar om är ju givetvis Luddes klassiska vårslingor han varje år sätter in lagom till Playoffs ;-)

Alla som varit med länge vet/har väl sett att när andra odlat sina "cupskägg" så har Ludde "slingat" håret.

Det är så skönt att äntligen ha lagt denna säsongs serielunk bakom sig. Bortsett från Flaggskeppets sista serieomgång kommande helg förstås (där de redan är klara seriesegrare)

Äntligen börjar det roliga, det som gör att allt slit och alla uppoffringar man gjort under höst/vinter helt plötsligt bleknar bort.

Om två helger skall Flaggskeppet dessutom åka till Falun för att spela slutspelet i Lunarstorm cup (SM för 15 åringar) Det skall bli jättekul! Jag kommer givetvis att följa med och jag kommer att rapportera händelserna noggrant på min blogg.

Nu till helgen skall det spelas inte mindre än sex matcher som jag i allra högsta grad är djupt involverad i. Fast jag skall endast spela i en av dem själv. Resten är P-92 och F-92 matcher;-)

Och på måndag smäller det! I Botkyrkahallen inleder vårt eminenta Damlag sin kvartfinalserie mot Kais Mora kl. 19.00.

På tisdagen har vi återigen match hemma i Botkyrka då herrarna ska ta sig an Warberg.

Det blir smarriga "fyradarirad" det ;-)

Det var alles för idag!

Inga kommentarer: