måndag 10 mars 2008

Gotland

Jag har seglat över havet, för att se det bästa laget.....

och inte var det mitt lag, leverantörslaget som var det bästa laget denna gång.

Befinner mig just nu på Gotland. En fantastisk vacker ö med trevliga och härliga invånare. Jag är så lyckligt lottad, jag har den stora förmånen i mitt arbete att ha Gotland som distrikt och får åka hit 5-7 gånger per år i arbete.

På båtresan över så mötte jag Endres Damlag. De var på väg hem efter sin sin match mot Kais Mora.

Pratade med Närström, mannen med det megastora Endre hjärtat. Jag hoppas verkligen att de tar Rönnby. När jag tänker efter så vill jag nog helst se Balrog och Endre i Globen.

För min del så hägrade en innebandyturnering. Efter en gungig båtresa var det bara att snabbt ila upp till P-18 där Visby IBK bor. Turneringen arrangerades av Visby och de gjorde ett bra jobb.

I turneringen deltog det 12 lag. 10 krögarlag, ett grossistlag och mitt lag, leverantörslaget.

Mitt lag hamnade i "dödens grupp"

Hamnplan 5 (Turneringens segrare)
Pastavagnen (Finalist)
Borgen Rest. Matmuren (Semifinalist)
Leverantörslaget (I denna grupp var det ta mej F*N omöjligt att gå vidare till slutspel)

Vi torskade samtliga matcher och för mig som tar sådanthär på blodigt allvar så sved det ett hel del kan jag säga.

Jag hade lånat Balrogs andramatchställ från 2004. Vi såg proffsiga och snygga ut. Jag hade givetvis 55:ans gamla ställ på mig, men det räckte tydligen inte att bara se snygg ut.

Nästa år ska jag värva ihop värsta vinnarlaget!

På fastlandet så lyckades Ludde och Balrogflickorna vinna andra och tredje perioden i sin match med 4-0. Att de torskade den första med 6-0 skiter jag i.

Jag kan ana hur Ludde lät i omklädningsrummet mellan första och andra;-)
Hur han nu än lät så måste det ha varit himlans effektivt i alla fall.

Herrarna lyckades ta sista slutspelsplatsen. Nu får dom en nöt som heter duga att bita i.

Flaggskeppet vann "El classico" med 2-1. Den matchen hade jag gärna velat se.

En liten gotländsk pippifågel har viskat i mitt öra att Flaggskeppet och föräldragruppen gjorde ett grymt bra jobb i samband med herrmatchen.

Jag är inte förvånad;-)

Det var en kortis från en som är bakis.....

3 kommentarer:

Johan Sjöstrand sa...

Hej Maria.

Man ska akta sig för att spela i Balrogs reservställ. Jobbade på samma företag som Christer Alkelöw och när vi åkte på innebandyturnering i Västerås 2001 eller 2002 hade han med sig Balrogs klassiska blåvita ställ. Vi kom näst sist i gruppen och vann bara den sista betydelselösa matchen. Men bortsett från det faktumet så var det ett stort ögonblick för mig att få göra matcher i en Balrogtröja, jag spelade i nummer 33 för 55.an var redan paxad ;)

MVH // Johan Sjöstrand

Maria sa...

Kul med en kommentar från dig Johan;-)

Som tack ska jag lägga ut en bild på mig iförd 55:ans matchtröja. Fattar inte varför byxorna jag tog på mig heter nr 21???

Otur att bära reservställ eller ej? ingen aning, fast jag tycker det är snyggt i alla fall.

Ha det / Maria

Thomas M sa...

Jaha!
Jag kanske är dum, men jag ser inga bilder!
Kul att ni det går bra i Lunarstorm Cup ..undrar hur det går för TIS