lördag 8 mars 2008

På G denna helg

Lördag

  • Iksu-Balrog 16.00. Sista omgången i damernas Elitserie.
  • Balrog-Väsby 16.30. Alexandra match hemma F-92.

Söndag

  • Högalid-Balrog 13.00. Flaggskeppet match Sjöstadshallen.
  • Balrog-Hammarby 12.30. DJ match hemma.
  • Balrog-Helsingborg 16.15. Sista omgången i herrarnas SSL.

Damernas match är ju inte direkt spännande. Jag hoppas dock att Iksu kniper andra platsen. Fast dom får gärna knipa den utan att vi skall behöva förlora mot dem. Händelserna får jag följa via sms som jag hoppas att Rolle Pettersson kan skicka till mig då jag kommer att befinna mig på Alexandras läktare.

Vad gäller Alexandras match så är det tabelltvåan som möter tabelltrean och därmed hoppas jag på en spännande och rolig match.

Ikväll (lördag) ska jag och Alexandra ut och äta på stan. Vi skall äta med Rebecca och Kristian och han tar med sig sin mor och moster. Ska bli kul att träffa den "nya" släkten för första gången. Rebecca och Kristian har varit ett par nu i snart två år så det är VERKLIGEN på tiden!

På söndag sker den STORA drabbningen och då menar jag inte den mellan Balrog och Helsingborg.

Jag syftar till "EL CLASSICO"

Drabbningen mellan Högalid och Balrog.

Efter alla dessa säsonger så har dessa matcher utvecklats till att bli riktigt roliga drabbningar. Vi har kommit att lära känna varandra mycket väl på läktaren och spelarna kan varandra utan och innan. Trots att det är intensiva och heta matcher så finns där en varm och hjärtlig jargong både på och utanför planen.

Den här säsongen har vi drabbat samman 3 gånger. I Balrog cup vann vi med 3-2. I serien hemma så slutade matchen 5-5 efter full tid, och i Storvreta cup så stod Högalid som segrare i en het final där slutresultatet skrevs till 3-1.

Nu möts vi alltså i den näst sista omgången. För vår del så är seriesegern redan klar oavsett utgång, men jag tror inte att matchen får en annan karaktär än de normalt brukar ha.

Tyvärr, tyvärr så måste jag åka över till Gotland i morgon (söndag) för jag har själv en "viktig" innebandy turnering i vilken jag skall delta ;-)

Jag håller mina bägge tummar för mitt Flaggskepp och hoppas att det blir en trevlig och sevärd match!

Självklart är herrarnas match mycket intressant, bara skoja;-)

Den matchen gäller den sista slutspelsplatsen och den sänds i direktsändning på TV4 plus.

Håll utkik, ni som skall följa matchen via burken, för i hörnorna vid sargen kommer det att sitta killar som tillhör......................

Flaggskeppet förstås;-)

Inga kommentarer: