söndag 17 februari 2008

Söndag morgon

Efter att jag avreagerat mig från Alexandras match igår så for vi ner till Botkyrkahallen för att titta på flaggskeppets match mot Lidingö. Brorsan mötte upp på parkeringen och lämnade över sina grabbar till mig.

Jag trodde att det skulle bli en ganska jämn historia. Lidingö har spelat jämt mot de andra lagen som ligger i topp i tabellen.

Vi vann med hela 7-1. Jag tycker att den första perioden spelas riktigt bra. Killarna visar på ett smart spel och de gör riktigt snygga mål.

I ett boxplay så gör vi två mål! Först ett av Pontus som är grymt snyggt och sedan ett mål av (shit, kommer inte ihåg vilken tvilling) Alex? Kim? Det var i alla fall snyggt! Flåt!

Överlag så spelar vi bra.

Brorsans ungar satt stilla på läktaren under hela matchen med undantag för två kisspauser.

Sedan var det bara att åka hem, mata, bada, busa och natta. Jag måste säga att ungarna är riktigt snälla faktiskt.

Melodifestivalen höll mig vaken, men vad är det för fel i huvudet på folk? Hur kan ni rösta på kebabpizza låten???

Låten var inte bara urusel, den var som ett stort skämt, en parodi eller något på hela festivalen.
Hur kan arrangörerna överhuvudtaget ta med en sådan skit låt?

Imorse blev i alla fall jag "fett fintad" Kidsen vaknade redan kl 06.00!! och gnydde att de var hungriga.

Jag försökte med lite trix,

Det är fortfarande natt, se det är mörkt.

Tjoff sa det så stog båda två vid fönstret och petade på persiennen.

Nee, titta solen kommer.

Ja men solen börjar sin resa på natten för att landa på morgonen.

Ja e hunjig, ha fjukos svarar den lille.

Då var det bara att kliva upp.
Jag rostar mackor, tar fram pålägg och häller upp mjölk. Två små yoghurtar ställer jag fram.

Då äter vi då killar, ni är ju så hungriga.

Båda tar en varsin micro tugga på sina rostade bröd som endast skulle vara bredda med lite smör. Inget pålägg här inte.

Så var det med den hungern. Aja, nu är jag uppe i alla fall.

I skrivande stund sitter de framför den andra barnvakten (tv) och kollar på en film de tagit med sig. En psykodelisk epelepsiframkallande historia som heter familjen Robinsson.

Vad hände med Askungen, Djungelboken och Bamse?

På min tid fanns det ingen video. Det var bio man fick gå på för att se tecknade filmer från Disney, fast å andra sidan kommer jag ihåg att när Pinoccio visades på biograferna så var den barnförbjuden! Vi blev skit sura jag och och mina brorsor.

Oj, nu ropar kidsen, ska leka lite med dem nu. Snart ska jag ju låta dom få uppleva ännu en innebandymatch. Denna gång Alexandras match med Juniorerna och den är i tre perioder!

Stackars ungar, men dom skall härdas;-)

1 kommentar:

mie sa...

Jah... härligt med ungar!!! ;-) Tidiga mornar, inga lediga stunder och en hel del härliga kommentarer. Personligen är jag mer förtjust i tonåringarna även om man kan se vissa likhetstecken mellan dom och 3-åringarna ;-) Hör du kompis ;-) kan du uppdatera snarast efter juniormatchen för vi är nyfikna vi här borta i Järfälla *fniss* ocj passa på att njut av telningarna - du måste snart lämna tillbaka dom till deras egen familj.
Marie