fredag 15 februari 2008

Morsor

Jag hittade en kommentar under inlägget där jag skrev om antal läsare på min blogg.

Kul med kommentarer!

Inlägget ledde mig till en annan innebandymorsa.
Finns det fler?
Skämt å sido, klart det finns! Bakom varje innebandyspelare finns en morsa precis som det finns en kvinna bakom varje framgångsrik man;-)

Jätte kul med fler morsor som "bloggar" av sig på detta sätt. Det finns ett otal bloggare där ute i etern och ett jätte stort antal som bloggar om just innebandy.
De flesta innebandybloggare (iaf de som jag hittat) är antingen Elitspelare eller åtminstone spelare av någon annan form och de bloggar mest om Elitserien eller andra vuxna serier.

Nu kommer även "morsorna" starkt in på marknaden!

Morsor förväntas ju inte veta så mycket om sporter. De förväntas att finnas till, se till att näringsintaget blir rätt, köra till matcher och träningar, koka kaffe, baka bullar samt stå i kafeteria.

Det gör vi också, det vi förväntas göra alltså! Men nog är vi minst lika engagerade som farsorna i vad våra telningar har för sig.

Nog förstår vi vad innebandyn handlar om och visst kan vi reglerna!

Oj nu blev det värsta "rödstrumpe" attityden här känner jag. Det är inte riktigt syftet med detta inlägg.

Syftet var egentligen menat att jag känner mig oerhört smickrad av att det verkar vara många som läser det jag skriver och att det även lett till viss inspiration att skriva för andra.

Jag tänker numera följa den andra "innebandymorsans" blogg och hoppas även att fler ansluter till bloggvärlden.

Det är skönt att se att andra i princip lever under samma galna förhållanden som en själv gör. Det får mig att känna mig mindre tokig eller nåt.

KEEP UP THE GOOD WORK (som de säger i Kina)

Här är länken till den andra morsan http://www.floorballkeeper.blogspot.com/

Inga kommentarer: