tisdag 26 februari 2008

Hönsmamma?

Alexandra har lyckats med bedriften att tjata hål i huvudet på mig. Jag ville ju inte att hon skulle bo i sin storasysters lägenhet nu i veckan och eftersom jag har ett hål där uppe som till storleken känns som Grand Canyon just nu så har jag gått med på den tillfälliga flytten.

När jag tänker efter så var jag bara 16 år, (lika gammal som Alexandra) när jag köpte mitt första interrail kort och åkte kors och tvärs i Europa. Vi var den tidens "backpackers" På den tiden fanns det inga mobiler och ingen internet heller. Jag sa hejsvejs till mina föräldrar och var tillbaka skitig till oigenkännlighet en dryg månad senare.

För er lite yngre förmågor som läser detta. Ett Interrailkort är ett tågluffar kort. Man köpte ett sådant för typ 700 spänn och då kunde man åka vart man ville, hur många gånger man ville inom Europas gränser.

Herregud! stackars mina föräldrar. Vad jag måste ha utsatt dem för. Eller är det så att det är annorlunda nu? Jag är ständigt asorolig för att det skall hända mina döttrar något. Vad beror det på?
Det är ju faktiskt inte så att inte mina föräldrar brydde sig på min tid,men vad är skillnaden???
Jag kan tillägga att jag litar på mina tjejers omdömen till 100%. De är kloka och förståndiga.

Är jag bara sjukligt hönsig eller är det vårt samhälle och allt skit man dagligen läser om i tidningarna som gör en galet paranoid?

Den andra ungen, hon som är i Thailand för tillfället Rebecca har skickat mig ett MMS där hon stolt visar upp sin nya tatuering.

Jag sa ju att jag inte ville att hon skulle tatuera sig innan hon reste iväg! Min fina vackra Rebecca. Ska du gå omkring märkt för livet nu med en sådan, och tänk om nålarna var skitiga?

Jag vet, jag vet... Jag har själv en tatuering. Men ändå!

Vill inte inse att de är stora nu och att de inte behöver mig i samma utsträckning längre.

VILL INTE

2 kommentarer:

mie sa...

*ASG* Underbart!!!!!Jag är inte ensam och unik! Trodde det ett tag för alla mina 3 har nyligen talat om att jag har något DAMP-anfall och att jag inte är riktigt klok. Dottern för att hon inte tycker att det gör något om man tränar med 39 graders feber, Stora sonen för att han tycker att det är OK att använda 2000 kr på krogen en kväll och lillskiten för att jag bara är såååå pinsam och jobbig som vill att han är hemma senat 22,00 på vardagarna. Vad gäller tatuering så måste jag medge att skorpan också har en - lilja - på armen. Den fick hon av sin pappa(!) i 18-års födelsedagspresent :-)
PS! den 11 var det här frågan är nu - årtalet????

mie sa...

*asg* Puckad på en skala? Ja, ca -7. Det borde jag ju rimligtvis ha fattat själv! Men du har fel! fel! fel! Det är du som är tanten! Tvillingarna börjar den 22/5 - 21/6 ;-) Den 11:e infaller i Juni alltså är du tant och jag är fortfarande fjortis :-)