lördag 16 februari 2008

Kloning

Igår hände något som är ett ytterst sällsynt beteende hos mig. Jag somnade i soffan redan efter att det tredje paret dansat i Lets dance!

Vem åkte ut?

Jag sov som en gris! och vaknade till stel som ett bankvalv i nacken vid tolvtiden. Jag visste inte var jag var, och vart hade Alexandra tagit vägen?

Vilken obehaglig känsla! Fredagen hade inte varit mer stressig än vanligt. Jag jobbade, fick in några bra ordrar (chefen borde vara nöjd) träffade köksarkitekten på Tibro för att slutföra vårt blivande kök till nya huset, hämtade morsan som jag inte träffat på skit länge, åkte till Nykvarn för att hälsa på min morbror som jag inte träffat på ännu mera skit länge, körde hem morsan, hämtade Alexandra som åkt till Oscar efter skolan, åkte och handlade och kom hem lagom till lets dance började.

Och sen dog jag i soffan..........

Det har iof varit en jobbig vecka överlag men ändå.

Söndag-Finlandsbåt med jobbet (mässa med 800 kunder och 60 leverantörer)
Måndag -Som söndag.
Tisdag- Som söndag och måndag. Kväll Match flaggskepp mot Bele borta.
Onsdag-Jobb,jobb och öppet hus titt på gymnasium i stan med Alexandra.
Torsdag-Jobb, Ludde åker till fjällen. Långa diskussioner med Alexandra om de gymnasieval som hon skall göra.
Fredag- Se ovan.

Märkvärdigare än så har det inte varit. Ändå känns det som att batterierna tagit slut.

Fick ett sms från min käre make inatt. "Jag älskar dig, längtar hem. Jag har dåligt samvete för Alexandra. Känns som jag sviker min dotter, missar hennes två matcher i helgen"

Lilla gubben, passa på och njut, vita fjälltoppar, härlig skidåkning, bad i vedeldad tunna ute i det fria, skitsnack och surr med polarna.

Koppla av det är du värd.

Man kan inte vara överallt hela tiden. Jobb, jobb, jobb med eget företag. Träning, träning, träning med två lag. Husbygge med allt vad det innebär. Dessutom en dotter som iår även spelar matcher med två andra lag (F-92 och Dj)

Det går inte att vara med på allt! Ibland måsta man bara få åka iväg, bort från allt för att kunna samla sig igen, annars finns det risk för att man inte har något kvar att ge.

Ett allternativ vore kloning dock, men den här världen skulle inte mäkta med två av Ludde.
Inte två av mig heller för den delen;-)

Alla hjärtansdag, Alexandra bakade en fantastisk hjärtformad kaktårta till sin Oscar. En choklad grej med rosa mousse och vitchoklad.

Det är kärlek det;-)

Alexandra är smart, hon har redan förstått att "vägen till mannens hjärta går via magen"

Rebecca åkte till Thailand igår fredag med pojkvän, svärmor och svägerska.

Kul för Rebecca tråkigt för mig.

Tråkigt för mig för att att det är svindyrt att ringa/ta emot samtal i Thailand och jag är väldigt beroende av mina dagliga samtal med min Rebecca.

Ha underbara fjorton dagar i paradiset min älskling, tänk inte på mig;-)

Nå, vad händer nu?

Väckning av Alexandra, frukost, iväg till match med F-92. Sedan kommer brorsan att "dumpa" över sina klimpar Felix och Max (5 och 3 år) till mig. Jag har i ett svagt ögonblick lovat vara barnvakt till de små söta djuren till i morgon. Sedan bränner vi iväg till Botkyrkahallen. Flaggskeppet möter Lidingö kl 16.00.

I kväll ska jag försöka hålla mig vaken under melodi festivalen.

Ingen rast ingen ro, imorgon söndag blir det med all säkerhet ingen sovmorgon (Felix och Max ni vet) Alexandra match 12.45 i Botkyrkahallen med Juniorerna. Sedan hoppas jag innerligt att brorsan nyktrar till i skaplig tid och hämtar sina djur inte alltför sent för jag har själv match med mitt C-lag 18.00 i Västertorp.

20.30 ska jag hämta min Luddegubbe på arlanda.

Kloning?

Not for me;-)

Inga kommentarer: