onsdag 20 februari 2008

Adam och Filip

Igår när jag skulle sova så hade jag svårt att koppla av. Inte för att min käre man låter ZZZ. Jag har vant mig vid hans ljud och har snarare svårt att sova när det är helt tyst.
Jag kunde helt enkelt inte släppa tanken på vårt husbygge. Just nu verkar det som att det hela hänger på rörmokaren.

När jag låg där och tänkte på hantverkare generellt och rörmkare i synnerhet så kom jag att tänka på Adam Grane.

Minns ni honom?

Adam var för er som inte vet en fantastisk duktig spelare i Balrog under många säsonger och han var den som "dödade" AIK i den häftiga finalen 2004 med sitt avgörande 6-5 mål när det endast återstod 12 sekunder.

Vilken rysare, vilken final, vilken tredje period, vilken fest, vilken efterfest idagarna tre!

SM-GULD

Det var tider det;-) Adam spelade i samma kedja som Mika Kohonen och Hannes Öhman. Tillsammans så var nog de en av de bästa mest producerande kedjor jag sett i Balrog.

Adam var min absoluta favoritspelare, han var en grym tvåvägsspelare som alltid gav 100%. Han slet som ett djur. Mika var den elegante som spelade enkelt och vackert. Hannes var den som från sin kant med sin grymma bössa sköt in en hel drös vackra skott. Adam var mer den som fick springa runt och röra om i grytan för att bereda Mika och Hannes plats.
(Något lite enkelt beskrivet)

Adam visste att jag var ett "fan" till honnom och därför efter finalen 2004 så gav han mig sin matchtröja signerad.

Jag har den här hemma om någon vill komma förbi och titta på den;-)

När jag låg där och tänkte på Adam och hans spelstil så slog det mig att vi har ju en Adam Grane i Filip Landerus!

Flaggskeppets egen Filip;-) Filip påminner mycket om Adam. Bägge är ganska små fast starka och välbyggda, seniga och muskulösa. Bägge två är mörkhåriga och måna om sitt yttre. Dessutom så är dom grymt snabba.

Filip är även han en grym tvåvägsspelare som endast verkar ha ett läge när han går ut på planen, nämligen 100%

Det bådar gott för framtiden då vi har en potensiell ny Adam Grane i vår Filip Landerus.

Filip, lova mig att jag får din matchtröja signerad när du tar SM-Guld;-)

Och hur kunde mina tankar gå till Adam och Filip då jag låg och tänkte på rörmokare undrar ni?

Adam är rörmokare;-)

Ps. Kusin Felix låter hälsa vänligt men bestämt att Bolibompa draken på bilden nedanför står upp och ner. Ds

2 kommentarer:

mie sa...

TACK!!! :-)
Det skrattet behövde jag. Härligt med associationer (stavningskontroll?) Sm-guld till SM-guld. Cirkeln slöts i alla fall :-)
Och Felix Bolibompadrake är självklart upp och ner, det såg jag på en gång men tänkte att jag inte skulle få dig att rodna *fniss*

mie sa...

Hihi... inte konstigt att du inte hänger med :-) Som jag svamlar till det ibland så är det ett under att jag själv har koll ;-)
Jag menade bara att du först tänkte på en som tagit ett SM-guld och sedan kom på att du tror att du känner en som kommer att ta ett SM-guld.
Dessutom är det väl dax att Flaggskeppet kammar hem SM i föredetta SIBF-cup.
Vad gäller helgen så är det full fart framåt... "äntligen fredag" som reklamjingeln säger ;-)