tisdag 5 februari 2008

Otack är världens lön.

Läste en krönika på Innebandymagazinet som Peter Kokocha har skrivit angående Elitserietränare och jag tycker att Peter har många poänger i sin krönika.

Ni kan läsa den här

Krönikan handlar om just Elitserietränare, men jag tror nog att de flesta tränare som är aktiva i olika form nog kan känna igen sig.

Tänk då på Ludde som inte bara är Elitserietränare för Balrogs damlag utan även "flaggskeppstränare" (Elitserietränare i P-92 klassen) hur mycket tid och energi han får lägga ner på sin fritid på bekostnad av annat. (mig)

Peter nämner just det faktum i krönikan att det inte skulle gå att lägga ner så mycket tid till innebandyn om inte familjen är med på noterna, och då kommer vi osökt in på det jag vill ha sagt!

Om det inte vore för mitt toleranta sätt att vara och min helt oegoistiska inställning till att helt själv sköta vårt hushåll med allt vad det innebär, stå ut med alla dessa ensamma kvällar och helger så skulle inte Ludde kunna lära ut sin kompetens till alla de individer han har under sina vingar.

Så det så;-)

Inga kommentarer: