söndag 24 februari 2008

Ingen vidare tippare.

Jag försökte mig på att tippa helgens matcher för första gången och det känns som att det kanske är den sista gången jag försöker mig på det igen.

1 rätt! av fem möjliga!

I matchen mot Engelholm var mitt tips 12-1. Resultat 7-3.

Det var en sömnig historia där våra damer inte riktigt såg tillräckligt taggade ut inför uppgiften. Endast 89 tappra själar hade hittat till Botkyrkahallen denna lördagsafton och ja.... stämmningen var väl inte direkt på topp. Tjejerna gör trots allt "industrijobbet" och inkasserar helgens första tre poängare.

I min match med C-laget lovade jag dyrt och heligt att "kicka rumpa med tanter" Det var lättare sagt än gjort. 25 minuter innan matchstart så konstateras det att vi endast blir fem + målvakt! Eva Rönn lånas in från damlaget för att vi åtminstone skall ges möjligheten att byta för vätskepåfyllning lite då och då. Matchen utvecklas därför till en snällare "kissemiss" historia än den hade förtjänat.
Vi spelar trots allt bra, smart spel, rullar runt, många skott på mål, men bollen vill INTE in.

Därför torsk 3-5 Tack för att du ställde upp "Rönngumman"

Pixbomatchen, mitt tips 6-4. Resultat 8-3.

Skitkul match! Kul att se att våra fantastiska damer gör jobbet när jobbet skall göras. Dvs, spelar bra mot topplagen. Det kan inte vara lätt att spela i en så ojämn serie. Spelvändningarna vi gör är grymma, målen riktigt snygga, de har tålamodet i anfallen och spelar helt enkelt en fantastisk kul innebandy!

Vi noterar att våra flickor gör 2 st mål i samma boxplay! Inte kul för motståndarna dock men desto roligare för oss.
Till denna match var det 283 stycken som kom för att titta. Våra tjejer förtjänar en mycket större publik med tanke på deras roliga och underhållande innebandy.

Nu får ni baskemej skärpa er publiken!

Såg att "stjärnan" C. Vidar hade vägarna förbi Botkyrkahallen denna Söndag. Hon satt och filmade våra powerplay med sin mobilkamera!

Jag tror INTE vi får se killar som Mika Kohonen och Nicklas Jihde sittandes på sina rivalers läktare filmandes powerplays med sina mobilkameror;-)

Herrmatchen. Mitt tips 4-4. Resultat 3-7.

Det luktade faktist 4-4 så långt som till en stund in på tredje perioden, men icke. Det är inte lätt att rucka på starka Warberg men jag tyckte nog att våra herrar gjorde en bra insats i två perioder åtminstone. Det såg stundtals ut som om det var tre lag på planen dessutom. De vita, de svarta och de röda. Det röda laget hade bara två i sitt lag;-)

Så till tipset där jag fick rätt. Alexandra en 2.a. Javisst!

Jag är ändå nöjd med helgen trots mina tipsmissar. Damerna har återtagit serieledningen och jag vet att en viss liten "Gutekicka" är jätte glad för det;-)
Jag har inte ont någonstans, trots mitt maraton i morse.
Och fröken Vidar, ja vad säger man? Jag är glad å hennes vägnar. Hon har ju trots allt fått en inspelning på sin mobil.

Nästa helg spelar flaggskeppet i Zone cup och startfältet ser ruggit bra ut. Mer om det senare.

1 kommentar:

mie sa...

Satsa inga pengar på tipset Majsan :-)
Med din statestik så kan du lika gärna köpa en dyrare tapet till huset. Då har du i alla fall kvar pengarna ;-) Ses vi inte tidigare så kan jag ju alltid berätta att vi med all säkerhet kommer att titta in på matchen då flaggskeppet möter Bele i Zone cup.