lördag 26 januari 2008

Lördags match

Jag har just bevittnat en match i 92 div 1 serien, nämligen den mellan Vendelsö B och Balrog i Vendelsömalmshallen. Balrog vann matchen med 4-1.

Vi i Balrog gjorde en väldigt bra match måste jag säga. Killarna spelade disciplinerat och gav inte motståndarna många chanser, trots att det är fördel motståndare som är vana att spela på lite mindre planer. Deras game plan verkar gå ut på att dra iväg många långa bollar för att på så vis försöka skapa någon form av anfallsspel.

Ibland fungerar det och ibland fungerar det inte. Det tråkiga måste vara för dessa spelare att det inte direkt är utvecklande att spela så.

Jag förstår nu Vendelsös iver innan match att höja mellanväggen i hallen med tanke på alla deras höga långbollar som ändå trots höjning av väggen ofta tog i taket.

Tips= om ni bygger ny hall bygg den med lite högre takhöjd :-)

Jag såg även matchen mellan Vendelsö B och Högalid förra helgen. Där bevittnade jag diverse sjuka saker från vissa spelare och ledare. Tyvärr fick jag åter igen se samma saker i denna match. Denna gång framförallt från en viss spelare.

Jag förstår inte hur man kan vara så kaxig när man inte skulle platsa i något utav de andra topplagen. Den här spelaren är ju väldigt ung och förmodligen så är hans fula sätt att vara egentligen inte hans eget fel.

Killen har väl föräldrar som kan hjälpa honom rätt i livet. Eller?

Dessutom så har han tre ledare i båset som kanske borde hjälpa honom komma till rätta med sin sjuka attityd. Eller?

Ett tips till= istället för att tre ledare står i båset och gapar ut tre olika direktiv till spelarna så kanske en ledare kan ägna sig åt individen.

Tre friska pinnar och serieledning (med en match mindre spelad). Nu skall det smaka bra med ett glas lördagsvin;-)

Ps. Mitt matchens lirare pris idag går till Mathias Duvfors-Höög. Du var grym grabben;-)

Ses imorgon.

Inga kommentarer: