måndag 7 januari 2008

Summering

Det har varit en intensiv start på det nya året minst sagt!

Jag har efter nyårsfest hunnit uppleva en intensiv konferens, en föreläsning med Tommy Söderberg (fd förbundskapten i fotbollslandslaget), sett match i Gothia cup med Vendelsö A.

Jag har sett två stycken Elitseriematcher. Matchen mellan Pixbo och Storvreta i Scandinavium (herr) och matchen mellan Pixbo och Balrog i Lisebergshallen (dam).

Jag har suttit i en spelarbuss natten till lördag i fem timmar, kommit hem och i princip vänt i dörren för att ta mig ner till Västerås för att uppleva Distriktslags SM.

Jag har under DSM sett 13 matcher.

Totalt har jag sett 17 matcher! Lägg därtill pausunderhållning, prisutdelning mm.

Allt detta har jag hunnit uppleva på fem dagar!

Det är inte för intet att man är seg och förvirrad idag.

Det har varit fantastiska dagar jag upplevt. Härlig innebandy, glada och trevliga människor (förutom den ruttna gubben förståss). Nya erfarenheter har man fått, nya vänner har man lärt känna, nya upplevelser att arkivera i minnesbanken.

Dessutom har vi erfarit ett umgänge av världsklass.

Jag tror stenhårt på framtiden i Stockholms innebandyvärld. Flertalet av oss som var i Västerås och de flesta som var hemma och följde händelserna därifrån kommer att sitta tillsammans i många hallar och i många olika sammanhang många år framöver.

Jag har roligt redan nu bara genom att tänka tanken!

Säga vad man vill om STIBF och deras regel att man får ta med max 3+1 från varje förening.

Det är grymt starkt av Stockholm att vinna bägge sina finaler och visa på den bredd man trots allt har.

Återigen JÄTTE GRATTIS alla ni som var med och bidrog till bägge segrarna!

Nästa år är det 93:ornas tur och vi i Balrog har tre talanger att bidra med till det laget.

Pontus Lundberg, Joakim Nilsson och Daniel Kugerl.

Jag vet att det även finns några talanger i bla Vendelsö, Bele och Högalid samt givetvis KFUM Boo.s nr 7 Philip.

Det finns säkert fler som jag inte har koll på men med all största säkerhet så kommer iaf jag att vara på plats och heja om dessa unga herrar jag nämt kommer med.

Kul vore det även om Ludde tog på sig ansvaret att leda det laget tillsammans med någon av de andra ledarna. Varför inte Högalids Anders?

OBS OBS OBS Bli inte nervösa nu alla ni som inte tycker om Ludde! Detta är mina filosofiska tankar.

Fast roligt vore det;-)

Tror att jag skall föreslå det till STIBF ;-)

Må gott alla vänner nya som gamla.

1 kommentar:

philip sa...

de vore kul om han blir tränare,,