söndag 30 december 2007

Summa sumarum

I år var det 55 lag anmälda till p-92 klassen. 9 lag färre än föregående år.

A-slutspelet spelades i Alianshallen. 7.30 kvart, 11.00 semi, 13.45 final.

B-slutspelet spelades i Fyrishov. 9.20 kvart, 13.00 semi, 16.00 final.

I min värld så går A-slutspel på de bättre tiderna samt i de "finare" arenorna. Inte ska det väl vara ett minus att gå långt?

Det ska väl snarare vara ett plus att gå vidare till A-slutspel och att få de bästa förutsättningarna är ju liksom bonusen om man gått långt. Eller?

För mig så tappade turneringen lite i värde tack vare detta.

Hotell vistelsen var en mardröm.
Vi bodde på scandic inne i city och det var fullsatt vilket inte är konstigt med tanke på alla lag som spelar i turneringen.

Det var många juniorlag både (finska och svenska) som bodde på samma hotel och deras målsättning var nog inte att gå långt i turneringen utan snarare att supa skallarna i bitar, svina ner allt man orkar, föra ett jävla liv natten lång, smälla raketer inomhus, skrämma slag på övriga gäster spela innebandy näck i korridorerna apraka samt antasta folk och mycket mycket mera.

Brandkåren var tvungen att rycka ut då raketerna utlöst larmet och poliser var tvungna att ta sig till hotellet för att försöka få ordning på hotellet.

Det jag undrar är hur dessa lags ledare och dessa lags föreningar ställer sig till detta?

Hade de ledare med sig överhuvudtaget? och i så fall vart var dom? Lika packade eller?

Jag tänker ta reda på vilka föreningar dessa lag tillhör och anmäla dessa. Det är inte acceptabelt att bete sig på detta viset.

Poliserna sprätte runt i korridorerna och tyckte att innebandy bara var skit eftersom spelare betedde sig så här.

Inte så kul för alla oss seriösa som diggar innebandy att dessa rötägg ska förstöra ryktet för oss alla.

Om jag får höra talas om att några från flaggskeppet beter sig så här (och ni andra i andra lag som jag känner med för den delen) så kommer Majsan att riva öronen av er!

Bara så ni vet ;-)

Annars så har det varit trevliga dagar, då många föräldrar har varit med.
Vi har (förutom att ha tittat på en massa innebandy) Ätit gott, goda räkmackor;-) haft trevligt shoppat och umgåtts.

Sådana här dagar tar en enorm energi av en. Igår när vi kom hem somnade jag och Ludde i varsin soffa redan kl. 17.00 och vaknade 21.00. Sedan borstade vi tänderna och lade oss i sängen och somnade om igen på stört. Sov ända till 9.00 imorse.

Helt sjukt att man kan sova så mycket.

Samtidigt så får man mycket energi att vara nära sitt kära flaggskepp och att umgås med alla föräldrar så det är ju liksom värt det.

Förutom alla fyllskallar och drägg som bodde på hotellet så bode även Högan gänget där. Det blev lite snack och så även med dem.

Jag bad Ewa (ni vet hon krullisen med bongotrumman) att ta med sig trumman till Västerås nästa helg.
Våra barn skall representera Stockholm i statslagen, och jag kan säga att jag sitter här och ångrar mig för egentligen hatar jag ju hennes trumma ;-)

Nu har man en knasig vecka till framför sig.

Imorgon är det nyårsafton, då skall Ludde och jag fira med Landerus. Alexandra ska till Oscar och Rebecca ska fira med sin Kristian.

Familjen spridda skurar, det är vi :-(

Sedan skall jag til Göteborg på konferens, vår nye chef tabbade sig och bokade konferensen mellan nyår och trettonhelg. Bra start på hans ledarskap. NOT!

Mina kolleger åker hem på torsdag kväll men jag passar på och stannar för det är innebandy dagar i Göteborg. (jag vet, jag är knäpp)

På torsdag kväll skall jag se Mika Kohonens Storvreta piska Pixbo i Scandinavium och på fredag kommer Ludde ner med sitt Damlag som även de tänker ge Pixbo smisk.

Fredag dag tänker jag söka upp min kompis Bertil (Roberto Murtas) som till vardags spelar i Vendelsö A och skall spela med sitt lag i Gothia cup. Jag har lovat att titta på någon match.

Apråpå Bertil så fick jag "onda ögat" av Vendelsö B.s Gunilla när jag pratade med honom.

Undrar varför?

Efter fredags matchen åker jag med Ludde och laget hem i spelarbussen, och vi lär väl komma hem lagom till vi skall åka till Västerås för att hinna till morgon matchen som spelas kl.8.00.

Håll kaffet varmt när vi kommer för det lär vi behöva.

Jag kommer att ta med mig datorn under nästa vecka så det blir lite mera blogg.

Nu tror jag att jag skall krypa tillbaka till min soffa;-)

Ett riktigt gott slut och gott nytt önskar jag er alla,
med varma Majsan kramar.

Inga kommentarer: