tisdag 4 mars 2008

Ansvar

Jag startade min blogg i slutet av september 2007 i samband med en turnering i Finland som Flaggskeppet medverkade i. Tanken med bloggen var att anhöriga och andra supporters skulle få möjlighet att följa händelserna på andra sidan sjön.

För mig öppnades en ny värld då jag tyckte att det var jätteroligt att skriva. Det är en skön hjärngympa. Efter Finlandstrippen så fortsatte jag skrivandet lite blygsamt vid vissa matcher och andra turneringar.

Efter påtryckningar från Flaggskeppets anhöriga och även från andra som ville att jag skulle skriva mera för att de tyckte det var roligt att läsa, så kände jag att det gav mig inspiration och glädje att fortsätta mitt lilla bloggande.

Jag skriver i första hand för att jag tycker att det är roligt, och självklart för att det är så kul med lagets bedrifter.

När man skriver på det här viset så är jag införstådd med att det traskar runt en och annan människa på vår jord med väldigt ömma tår. Jag försöker att tänka på det givetvis, men det är omöjligt att vara överens med alla och envar.

Jag står för mina åsikter och är öppen för dialoger och kan lyssna.

Nu är det tyvärr på det viset att min bloggtid är ytterst begränsad. På dagarna arbetar jag och i mitt arbete så har jag inte alltid tillgång till en uppkopplad dator eller ens tid att sitta och blogga om jag så hade tillgång till en. Kvällarna ägnar jag mycket tid åt vårt andra stora projekt nämligen husbygge. Sena kvällar är omöjliga att skriva för mig på då jag är ytterst seg i kolan. Då återstår det endast tidig morgon, och fastän jag är en morgontrött person så är det oftast då jag "bloggar av mig"

Det gör mig frustrerad att inte direkt ha möjlighet att svara på långa kommentarer, samtidigt som jag känner en frustration över att jag på något sätt får ägna min begränsade bloggtid till att kommentera kommentarer.

Missförstå mig rätt nu. Jag vill ha kommentarer, sådana som inte tar enorm tid att besvara.

"Janne" och hans långa och uttömmande kommentarer, har lyckats med bedriften att glida in på olika områden, vilket får mig att vilja svara på allt.

Grattis Janne;-)

Som jag redan har nämnt så är min bloggtid ytterst begränsad så det blir till ett problem för mig.

Ska jag svara på kommentarer? Eller fortsätta att skriva om de uppslag och ideer jag har?

Janne har glidit in på domarproblematiken och i det ämnet ska du Janne och ni andra veta att jag har ett otal med åsikter. Dessutom så har Janne tagit upp saker som jag känner att jag måste bemöta. Bla tränares ansvar mm.

Nu tycker jag att Janne har en vänlig och ärlig ton så han förtjänar ett svar eller att se vad jag anser i frågan. Det ska jag ge tillbaka, jag lovar.

Just nu måste jag ila iväg till jobbet och jag har ingen aning om hur min skalle kommer att må ikväll.

Det kommer en replik inom en snar framtid;-) jag vet bara inte när!

1 kommentar:

mie sa...

Blogga vidare om dina tankar och ändra inte karraktär på Flaggskeppet! Vi får starta en annan bloggsida som kan ventilera sådana här tankar och ideér :-)
Bloggen - Majsan och flaggskeppet är en spegel på Balrogs P92-lag och killarna sätt att vara både på och utanför planen. Superkul läsning med inslag av tankar från bänken.